1396-06-20 06:52
1292
0
43885

بیانیه شورای هماهنگی در پی محکومیت کشتار مظلومانه مردم مسلمان میانمار

شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان گلستان با صدور بیانیه ای، فجایع خونبار و نسل کشی مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گلستان ما، در بیانیه شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان گلستان آمده است: سکوت جامعه جهانی و مقامات مدعی حفظ صلح در جهان مانند شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و سایر ارگانهای بین المللی و منطقه ای در برابر صحنه‌های دلخراش و تکان دهنده شکنجه و کشتار و سوزاندن انسان‌های بی‌پناه و اجازه ندادن ارسال کمک ‌های بشر‌دوستانه بین‌المللی و همچنین سانسور رسانه‌ای، آرام و قرار وجدان‌های بیدار را از بین برده است.

روهینگیایی‌ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگالی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند. 

در روزهای اخیر، کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار شدت گرفته است و خشونت‌ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد و اوج مظلومیت و بی ‌پناهی مسلمانان روهینگیایی را فریاد می زند.

این بیانیه فجایع خونبار و نسل کشی مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرده و می‌افزاید: فاجعه نسل کشی که امروز گریبان مردم مسلمان میانمار را گرفته است تنها به جهان اسلام تعلق ندارد بلکه به همه انسان‌های حق طلب مربوط می‌شود.

مردم بی‌دفاع و مظلوم میانمار به جرم اینکه مسلمان هستند به طرز ظالمانه و وقیحانه به خاک و خون کشیده شدند و امروز فاجعه میانمار تنها مسئله جهان اسلام نیست بلکه مسئله تمامی ملت‌های مسلمان جهان و بیدار دل است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.